Tak rok 2007.
Takhle to vypadá.... no dá se létat v tom marastu a větru?
Nakonec jsem přeci jen vyrazil se žralokem. No vítr docela parádní, pral se s ním udatně, ale poryv větru při přistání dokonal své dílo. Naštěstí to odneslo jen křídlo.. Ale připevňovací šroub křídla splnil svoji funkci, ustřihl se a nedopadlo to tak zle........
31.1.2007 – počasí je pořád mizerné, od Nového roku fouká silný vítr, takže modely odpočívají v klidu v garáži. Ale něco přece jen. Zakoupil jsem nový stroj, akrobata Brilant, rozpětí 1800 na motor 12,7 MVVS (opět moje smolná kubatura!!). Je to skvělý stroj, má v křídle zabudované klapky. Dle sdělení předchozího majitele ale s klapkami opatrně, při přistání a plném vysunutí klapek se prý model zvedne o pět metrů. Tak zatím přemýšlím, jak je na HITEC Elipse zapojit. Poprvé jsem zapojil křidélka zvlášť, pravé na první a levé na šestý kanál. Vždy jsem je zapojoval přes V-kabel na jeden kanál. No musím přiznat, že toto oddělené zapojení je lepší, zvláště trimování do neutrální polohy je neskutečně příjemnější a odpadá „štelování“ serv pomocí táhel. Podvozek má zabudovaný v křídel, je to trochu nepraktické při sestavování a hlavně při přistání. Zítra model dodělám a už se těším do vzduchu! Ale zase se žene nějaká vichřice!
Málem bych zapomněl: koupil jsem si kamerku s přijímačem. Viděl jsem na internetu parádní záběry z letadel, jen se mi nechtělo nějaký foťák nebo videokameru přilepovat k trupu. Tak jsem se pídil a sehnal toto:
Tak přemýšlím na který model to přidělám.... Snad tomu nebude vadit chvění od spalováku, musel bych se zase vrátit k elektro... Až to přidělám a vyzkouším, samozřejmě se podělím... Zatím ale nemám na co "to" nahrávat, noťas se mi na létání tahat nechce a videokamery se vstupem externího nahrávacího zdroje jsou poněkud drahé. Ale kdyby mi někdo poradil, vůbec bych se nezlobil. Email je v kontaktech.Předem děkuji.

15.2.2007 - tak jsem se rozhodl, že si koupím hodného hornoplošníka. Ale vyskytl se menší problém: původní majitel létal na syntetiku, já létám na ricin..... Tak vyběhat rychle zbytek syntetiky a nalil jsem ricin. Je to motor ASP 25, cca 4ccm, no moc se mu na ten ricin nechce. Protože byla zima (létali jsem v Klecanech, byla skoro 0 a vítr), tak už se mi nechtělo moc seřizovat. Je to FASTER, docela hezké letadlo (na fotce až vzadu) , no moc vidět není, udělám lepší foto.
Ještě jedna novinka: náhodou jsem koupil SUPER ZOOMa se stříďákem. Je komplet osazený, tedy bez baterky a přijímače. Koupil jsem si tedy baterku Li-Pol RC System 1350 mAh, no a samozřejmě jinou nabíječku BEL 510 s modulem pro Li-Pol, Li-On a zvukovou signalizací konce nabíjení.
Na sobotním létání v Klecanech měl nový majitel mého Lasera, létá moc hezky, zvuk motoru také super. Zde je video: tak není, nejde mi to sem nahrát.
A tady je má nová náhrada za Brilanta: CLONEY, už částečně ustrojen:
26.2.2007 - Tak Cloney je už komplet ustrojen, seřízen, připraven k letu. Jen počasí stojí za houby (nicméně vrátil jsem se včera z Varšavy, tam je těžce pod nulou a sposta sněhu, takže zlaté Česko!). Létal jsem mezitím s Rapírem, je to pohoda, je to skvělý stroj. Jen mi došel benzín, neměl už jsem čas ani místo na otočku na přistání, tak jsem musel přistávat proti sobě. Alespoň se blíže seznámili: Rapír a mé auto. Ale výsledek střetu není zlý (také do auta jen lehce najel): utržená levá část výškovky. 5 minut práce. Vzal jsem i Zooma, u elektra je příjemné že nasadíte baterky a letíte, ale není to podle mne ono. Zkrátka mne to moc nebere. Tak už je na modelbazaru. I s lipolkami. No a aby se mi neztenčil hangár, zde jsou přírůstky: taková hračka BENJI, koupil jsem za dobrý peníz, doplnil servo, vypínač atd......Motor Junior 2ccm. Je to takový obouchánek, zřejmě už od předešlého majitele dostal pěkných pár ran. Ale jediná výhoda: lze v autě převážet vcelku, tj. s nasazeným křídlem.
A nakonec ještě jedna koupě, jen pro strýčka Příhodu, kdybych něco zrušil a chtěl bych do něčeho dát motor a RC a tak: Tucan, holý drak akrobata. Na motor cca 10ccm, původní majitele létal s 6,5ccm, prý je to málo. No to při váze Tukana určitě. Je to taková trochu "tesařská" práce, ale z dálky vypadá hezky a myslím, že bude také skvělě létat. Tak tady je:
Potřebuji také udělat trochu úklid své "dílny", zjistil jsem, že mám celkem 8 nabíječek! Tak není divu. Mám nový BEL 510, který zvládá vše, a stále na přijímačové baterky používám starý, ale dle mého názoru na obsluhu přijemnější BEL 50, na 12V PB jinou, na vysílač jinou atd atd. A to nepočítám nabíječky např. z Bellanky nebo ze Space scootera atd....
4.3.2007 - tak Tucana jsem vyndal z garáže, protože jsem vyměnil zooma za motor a serva. Motor trochu atypický, HYPE 7,5ccm
Ne každému se líbí vše, tak názor si určitě uděláte sami. Ale mně se líbí..............
Jen seřídit tento motor bude asi oříšek. Nahodil jsem ho v garáži, a seřídit se mi ho za půl hodiny nepodařilo. Asi budu muset sáhnout do volnoběžné jehly a seřídit šoupátko karburátoru. Včera za vydatného popíjení dobrého pivka mi kolega poradil, tak uvidíme...... Ale zdá se, že problém s vysokým volnoběhem a chcípáním motoru vyřešil. Pilsner Urquel je inspirace... :-) Nebo ne, Danieli? :-):-):-)
Tak při nedělním přistání Rapíra jsem přišel o vrtuli (no zaplaťpánbůh jen o ni). Tak jsem namontoval třílistou Graupnera. Jsem zvědavý, jestli a jak to s ní bude létat......
Komentáře
Přehled komentářů
dostal jsem f4u corsair electric poradi mi někdo jak ho zprovozním jsem uplnej začátčnik a nevím jak zapojím přijimač mám futaba r617fs nerad bych něco podělal kam třeba zapojím napajení a jak patří konektory nerad bych je otočil děkuji předem
motor
(dasd, 30. 5. 2008 12:32)kupil som si takisto motor ale chýba mi karburator keby som muu strikol iba do toho hrdla isiel by
BEL 510
(Leoš, 16. 3. 2007 14:24)Ahoj, nevím jestli máš u své nabíječky na kanále B automatické ukončování nabíjení. Já ano, na kanál A se nedává, ten je určen pro pomalé nabíjení přes noc desetinou kapacity baterky. Takže nabíjíš správně. Pokud bys chtěl nabíjet obě baterky současně, tzn, na kanále A i B a chceš aby byly stejné, musel bys nabíjet proudem shodným na obou kanálech. Ale bez měřáku 200mA na kanále B netrefíš. Pokud se Ti to s měřákem podaří, pak není problém. Ještě jedna věc u této nabíječky: pokud chceš přeskočit vybíjení, tak po zapnutí na okamžik vytáhni minusový kabel ze zdířky a začne se hned nabíjet. Na kanálu A i B je nastavení počtu článku jen kvůli vybíjení, ne nabíjení. Pokud potřebuješ vědět ještě více, napiš. (také je možnost je nabíjet 5 hodin 400mA, to už na kanálu B nastavíš lépe..... ale to je na Tvém uvážení) :-)
bel 510
(Pavel - OrpheusPaj@seznam.cz, 16. 3. 2007 10:33)čau, mohl bys mi poradit s touhle nabiječkou? Mám spoustu otázek, ale nikde potřebné odpovědi nemohu najít. Mám dvě baterie NiMh 9.6V/2000. Lze nabijet současně na A i B kanále? Zatím nabijím jenom po jedné a to na A při nastavení 200 mA 10 hodin je to tak správně? Mohl bys mi poradit jak to mohu nabijet líp? Vůbec se v tom nevyznám. Díky moc
poradí mi někdo
(jarda, 5. 11. 2010 7:00)