Tak rok 2007.
Takhle to vypadá.... no dá se létat v tom marastu a větru?
Nakonec jsem přeci jen vyrazil se žralokem. No vítr docela parádní, pral se s ním udatně, ale poryv větru při přistání dokonal své dílo. Naštěstí to odneslo jen křídlo.. Ale připevňovací šroub křídla splnil svoji funkci, ustřihl se a nedopadlo to tak zle........
31.1.2007 – počasí je pořád mizerné, od Nového roku fouká silný vítr, takže modely odpočívají v klidu v garáži. Ale něco přece jen. Zakoupil jsem nový stroj, akrobata Brilant, rozpětí 1800 na motor 12,7 MVVS (opět moje smolná kubatura!!). Je to skvělý stroj, má v křídle zabudované klapky. Dle sdělení předchozího majitele ale s klapkami opatrně, při přistání a plném vysunutí klapek se prý model zvedne o pět metrů. Tak zatím přemýšlím, jak je na HITEC Elipse zapojit. Poprvé jsem zapojil křidélka zvlášť, pravé na první a levé na šestý kanál. Vždy jsem je zapojoval přes V-kabel na jeden kanál. No musím přiznat, že toto oddělené zapojení je lepší, zvláště trimování do neutrální polohy je neskutečně příjemnější a odpadá „štelování“ serv pomocí táhel. Podvozek má zabudovaný v křídel, je to trochu nepraktické při sestavování a hlavně při přistání. Zítra model dodělám a už se těším do vzduchu! Ale zase se žene nějaká vichřice!
Málem bych zapomněl: koupil jsem si kamerku s přijímačem. Viděl jsem na internetu parádní záběry z letadel, jen se mi nechtělo nějaký foťák nebo videokameru přilepovat k trupu. Tak jsem se pídil a sehnal toto:
Tak přemýšlím na který model to přidělám.... Snad tomu nebude vadit chvění od spalováku, musel bych se zase vrátit k elektro... Až to přidělám a vyzkouším, samozřejmě se podělím... Zatím ale nemám na co "to" nahrávat, noťas se mi na létání tahat nechce a videokamery se vstupem externího nahrávacího zdroje jsou poněkud drahé. Ale kdyby mi někdo poradil, vůbec bych se nezlobil. Email je v kontaktech.Předem děkuji.
10.2.2007 - využil jsem nádherného slunečného dne k tomu, abych provětral Brilanta. Provedena důkladná předletová kontrola, tak nastartovat. Motor běžel super, přechody v pohodě, hezký zvuk. Tak vzhůru nahoru. Přestože jsem s ním letěl poprvé, tak se choval přesně dle povelů, nikam neuhýbal ani nezatáčel, prostě pohoda. Ještě v duchu přemýšlím, že jsem mohl ty klapky přece jen zapojit. Kroužím si v klidu a v pohodě, Brilanta jsem trochu dotrimoval, aby letěl rovně, jeden zkušební výkrut v bezpečné výšce a najednou se to stalo! Ztratil jsem nad letadlem kontrolu, stalo se neovladatelné, nereagovalo vůbec na nic, tak si dovedete představit, co 4kg těžký model dokáže. Pokud ne, podívejte se na foto. Zaryl se 25cm do oranice, takže je na odpis. Co se stalo, nevím, byl jsem s letadlem přitom tak 350m od sebe. Přijímač je tam REX 7, takže poměrně slušný, prostě nevím. Ještě změřím baterky jestli třeba nezktratovalo servo (jen co je vyčistím od hlíny)........... Škoda toho moc hezkého éra, létalo dle předpokladu moc hezky. Tak pokud máte doma nepotřebný stroj bez vybavení, rád jej odkoupím... :-) Tak po kontrole všech klíčových součástek modelu (přijímač prošel dokonce testem u výrobce), resp. až trochu déle, když jsem chtěl použít vypínač do jiného modelu jsem zjistil příčinu havárie (a jsem z toho trochu na mrtvici): špatný konektor z vypínače do přijímače. Červený konektor se při zapojení do přijímače samovolně vysouval. A je to. Taková "blbost" a je po letadle".15.2.2007 - tak jsem se rozhodl, že si koupím hodného hornoplošníka. Ale vyskytl se menší problém: původní majitel létal na syntetiku, já létám na ricin..... Tak vyběhat rychle zbytek syntetiky a nalil jsem ricin. Je to motor ASP 25, cca 4ccm, no moc se mu na ten ricin nechce. Protože byla zima (létali jsem v Klecanech, byla skoro 0 a vítr), tak už se mi nechtělo moc seřizovat. Je to FASTER, docela hezké letadlo (na fotce až vzadu) , no moc vidět není, udělám lepší foto.
Ještě jedna novinka: náhodou jsem koupil SUPER ZOOMa se stříďákem. Je komplet osazený, tedy bez baterky a přijímače. Koupil jsem si tedy baterku Li-Pol RC System 1350 mAh, no a samozřejmě jinou nabíječku BEL 510 s modulem pro Li-Pol, Li-On a zvukovou signalizací konce nabíjení. No a už jsem zase u elekter. Pokud se chystáte na koupi nějaké nabíječky a uvažujete o tomto modeu, napište mi na email, rád Vám zodpovím veškeré dotazy (protože nikde na internetu není "recenze" k této nabíječce).
Na sobotním létání v Klecanech měl nový majitel mého Lasera, létá moc hezky, zvuk motoru také super. Zde je video: tak není, nejde mi to sem nahrát.
A tady je má nová náhrada za Brilanta: CLONEY, už částečně ustrojen:
26.2.2007 - Tak Cloney je už komplet ustrojen, seřízen, připraven k letu. Jen počasí stojí za houby (nicméně vrátil jsem se včera z Varšavy, tam je těžce pod nulou a sposta sněhu, takže zlaté Česko!). Létal jsem mezitím s Rapírem, je to pohoda, je to skvělý stroj. Jen mi došel benzín, neměl už jsem čas ani místo na otočku na přistání, tak jsem musel přistávat proti sobě. Alespoň se blíže seznámili: Rapír a mé auto. Ale výsledek střetu není zlý (také do auta jen lehce najel): utržená levá část výškovky. 5 minut práce. Vzal jsem i Zooma, u elektra je příjemné že nasadíte baterky a letíte, ale není to podle mne ono. Zkrátka mne to moc nebere. Tak už je na modelbazaru. I s lipolkami. No a aby se mi neztenčil hangár, zde jsou přírůstky: taková hračka BENJI, koupil jsem za dobrý peníz, doplnil servo, vypínač atd......Motor Junior 2ccm. Je to takový obouchánek, zřejmě už od předešlého majitele dostal pěkných pár ran. Ale jediná výhoda: lze v autě převážet vcelku, tj. s nasazeným křídlem.
A nakonec ještě jedna koupě, jen pro strýčka Příhodu, kdybych něco zrušil a chtěl bych do něčeho dát motor a RC a tak: Tucan, holý drak akrobata. Na motor cca 10ccm, původní majitele létal s 6,5ccm, prý je to málo. No to při váze Tukana určitě. Je to taková trochu "tesařská" práce, ale z dálky vypadá hezky a myslím, že bude také skvělě létat. Tak tady je:
Potřebuji také udělat trochu úklid své "dílny", zjistil jsem, že mám celkem 8 nabíječek! Tak není divu. Mám nový BEL 510, který zvládá vše, a stále na přijímačové baterky používám starý, ale dle mého názoru na obsluhu přijemnější BEL 50, na 12V PB jinou, na vysílač jinou atd atd. A to nepočítám nabíječky např. z Bellanky nebo ze Space scootera atd....
4.3.2007 - tak Tucana jsem vyndal z garáže, protože jsem vyměnil zooma za motor a serva. Motor trochu atypický, HYPE 7,5ccm A protože je motor červený a moc se mi nelíbila barevná kombinace Tucana (červená s bílou), udělal jsem z něj tohle:
Ne každému se líbí vše, tak názor si určitě uděláte sami. Ale mně se líbí..............
Jen seřídit tento motor bude asi oříšek. Nahodil jsem ho v garáži, a seřídit se mi ho za půl hodiny nepodařilo. Asi budu muset sáhnout do volnoběžné jehly a seřídit šoupátko karburátoru. Včera za vydatného popíjení dobrého pivka mi kolega poradil, tak uvidíme...... Ale zdá se, že problém s vysokým volnoběhem a chcípáním motoru vyřešil. Pilsner Urquel je inspirace... :-) Nebo ne, Danieli? :-):-):-)
Tak při nedělním přistání Rapíra jsem přišel o vrtuli (no zaplaťpánbůh jen o ni). Tak jsem namontoval třílistou Graupnera. Jsem zvědavý, jestli a jak to s ní bude létat......
Komentáře
Přehled komentářů
dostal jsem f4u corsair electric poradi mi někdo jak ho zprovozním jsem uplnej začátčnik a nevím jak zapojím přijimač mám futaba r617fs nerad bych něco podělal kam třeba zapojím napajení a jak patří konektory nerad bych je otočil děkuji předem
motor
(dasd, 30. 5. 2008 12:32)kupil som si takisto motor ale chýba mi karburator keby som muu strikol iba do toho hrdla isiel by
BEL 510
(Leoš, 16. 3. 2007 14:24)Ahoj, nevím jestli máš u své nabíječky na kanále B automatické ukončování nabíjení. Já ano, na kanál A se nedává, ten je určen pro pomalé nabíjení přes noc desetinou kapacity baterky. Takže nabíjíš správně. Pokud bys chtěl nabíjet obě baterky současně, tzn, na kanále A i B a chceš aby byly stejné, musel bys nabíjet proudem shodným na obou kanálech. Ale bez měřáku 200mA na kanále B netrefíš. Pokud se Ti to s měřákem podaří, pak není problém. Ještě jedna věc u této nabíječky: pokud chceš přeskočit vybíjení, tak po zapnutí na okamžik vytáhni minusový kabel ze zdířky a začne se hned nabíjet. Na kanálu A i B je nastavení počtu článku jen kvůli vybíjení, ne nabíjení. Pokud potřebuješ vědět ještě více, napiš. (také je možnost je nabíjet 5 hodin 400mA, to už na kanálu B nastavíš lépe..... ale to je na Tvém uvážení) :-)
bel 510
(Pavel - OrpheusPaj@seznam.cz, 16. 3. 2007 10:33)čau, mohl bys mi poradit s touhle nabiječkou? Mám spoustu otázek, ale nikde potřebné odpovědi nemohu najít. Mám dvě baterie NiMh 9.6V/2000. Lze nabijet současně na A i B kanále? Zatím nabijím jenom po jedné a to na A při nastavení 200 mA 10 hodin je to tak správně? Mohl bys mi poradit jak to mohu nabijet líp? Vůbec se v tom nevyznám. Díky moc
poradí mi někdo
(jarda, 5. 11. 2010 7:00)