Tak jsem začal novou stránku. Je teprve půlka března a stránka létání 2007 je již pěkně dlouhá. Letošní zima je skvělá. Zprovoznil jsem a hlavně pořádně seřídil všechna letadla. Byl jsem ve vzduchu se všemi a teď přemýšlím, které si nechat. Mám jedenáct letadel a to je trochu moc. Nejdříve tedy přírůstky:
1. historická vykopávka FILIP:
Je to nádherná stavba, s motorem Webra 10ccm a mně neznámými servy. Prý min. 5 let nelétal. Je pěkně těžký, byl jsem zvědav, jak si s tím tento motor poradí. Protože jsem jej koupil jeden den odpoledne a druhý den ráno jsme šli létat, dal jsem do něj jen baterky a přijímač, s motorem že si poradím na "letišti". Motor nešel skoro rukou ani protočit, vše oblemtané od pět let zaschlého ricinu. Ale nebyl čas. Po vybalení na letišti byl oprávněně středem zájmu kolegů, kteří jej mermomocí chtěli vidět ve vzduchu. Tak jsme zkusili nahodit motor. Natankování, trochu paliva do karburátoru aby se vůbec dalo s motorem pohnout, žhavení a šlo se na to. Po deseti protočeních motor naskočil a běžel! A běžel skvěle! Jenže se ukázal jiný problém, a sice že travnatý povrch "našeho letiště" je příliš hrbolatý a Filip při rozjezdu "seče trávu" vrtulí. Takže do vzduchu se nedostal (mimo jednoho pokusu, kdy se dostal asi 2m nad zem a chcípnul motor). Už je ale znova připraven ke startu, má novou vyšší přední podvozkovou nohu a trochu větší kolečko. Tak uvidíme.
Další přírůstek do mého hangáru je Viking. Je to akrobat 1650 rozpětí s motorem MVVS 10ccm. Zřejmě také nějaký čas nelétal, koupil jsem jej jako zapomenutého v jednom bazaru. Je zajímavé, že po osazení a seřízení běží mtor opět skvěle. Létal jsem s ním asi třikrát a zvládá toho dost (tedy vzhledem k mému akrobatickému "umění"). Je docela rychlý a až dostane APC vrtuli, bude z něj slušná raketa. Je to teď můj oblíbenec. (do Cloneyho jsem dal k MVVS 12,7 novou vrtuli APC 13x6, to letadlo se neuvěřitelně zrychlilo. Možná až moc...)
Dalším přírůstkem je TORRO, samokřídlo s ss motorem. Koupil jsem jej na Kladně, to éro muselo dostat neskutečnou řadu ran, drží pohromadě jen díky pořádně vrstvě lepící pásky, ale létá skvěle. Dostal jsem k němu i dva roky starou lipolku dvoučlánek, ale létá na ni a na vyblbnutí to stačí. V pátek jsem zkoušeli s kolegou vzdušný souboj dvou samokřídel, jenže kolegovi to létá podstatně rychleji a ani jeden jsme nechtěli bourat.........
Dlouho jsem nepsal..... : 27.4.2007 Dost se toho v mém hangáru změnilo. Filip už to má za sebou, je napadrť díky mé vyloženě školácké chybě.
S Vikingem jsem také boural, ale jen při startu díky silnému větru, odnesl to jen utržený motor. Před týdnem jsem s ním už po opravě létal, jenže na neposekané přistávací ploše to odnesl podvozek. Nicméně už je opět opraven a dostal silnější motor MVVS 12,7 ccm, bude z něj docela rychlé éro. Příští týden vyzkouším.
Dále přibyl STORM, "akrobat" o rozpětí 2200mm s motorem Thunder Tiger 20ccm, létá skvěle, ale výkruty jsou pomalé i při plných výchylkách. Ale je na nebi pěkně vidět a odvážím se s ním i do dálek pro mne dříve nemyslitelných.
Protože jsem měl volný jeden motor 12,7 ccm, našel jsem v Juniormodelu skvělý model Dalotel, který tam ležel už hodně dlouho:
Byl ovšem kompletně oholený, bývalý majitel sundal i vidličky z táhel! Takže týden práce a do vzduchu. No, je to na takové polétání, žádný dravec......
Další přírůstek je kombat na motor 1,5ccm. Koupil jsem holý model na "předveď a prodej" v Nesvačilech, dokoupil jsem do něj miniserva, vrtuli, baterky AAA, teď už čeká jen na přijímač a půjde do vzduchu.
Trochu problém ale bude v tom, že jsem prodal startér (netušil jsem že se ještě někdy vrátím k takto malým motorům) a 1,5ccm nahodit rukou...... nevím nevím.
No a poslední přírůstek je REBEL o rozpětí 1870cm s motorem 12,7ccm MVVS. Mám poslední dobou na tyhle motory štěstí (smůlu?), ale nemohu proti nim říci ani ň. Pokud se je povede seřídit, chodí dokonale. Na Žralokovi mám tento motor, seřídil jsem jej pouze jednou při záletu a od té doby jsem na něj nesáhl. A chytá na první otočení. I když je pravda, že je nový (cca 10 startů).
Kolega teď chodí létat s moc hezkým érem, s elektrem, na můj vkus moc baterek (14ti článek). No, moc dlouho to na ty baterky nelétá. Čuďák je čuďák.
Málem bych zapomněl: vyměnil jsem za jedno letadlo CAPa 232, s motorem ASP 15ccm, cvičně jsem ho nastrojil ale než jsem se s ním dostal na nebe, prodal jsem ho (nebo se mi jen nechtělo tak krásné letadlo rozbít? :-))
bellanca
(leoš, 16. 2. 2008 13:13)