Tak opět po delší době jsem se dostal k psaní. Je tady léto, super počasí, občas vysoká tráva........
K modelům: trochu mi prořídl "hangár". Jak jsem slíbil, tak jsem také udělal. Prodal jsem většinu modelů, i když na druhou stranu jich zase dosti přibylo.
První nový "kus" byl Monsun od Graupnera.
Má nový motor Irvine 64 (7,5ccm), rozpětí 1600mm a zalétá i základní akrobacii. Jen tam přední podvozková noha! Nemám je rád! výhoda je, že to nepřepadne na vrtuli, ale prostě jsem na tyto podvozky nějak alergický.
Další kousek je 3D akrobat od Budweissera.
Je to nádherné éro (skoro new), s motorem ASP 15ccm čtyřtaktem, všechna serva digitální...... byl jsem s ním ve vzduchu jen asi pětkrát, a není to moje krevní skupina. Škoda......
Další: opět jsem narazil na Capa!!! no byl za dobrou cenu, tak jsem ho koupil. Dal jsem do něj 12,7 MVVS, ani jsem jej nějak moc neopravoval, protože jsem věděl jak skončí. Samozřejmě jsem se nemýlil :-).Ale kdoví kde byla chyba. Asi po pěti minutách letu to vzal střemhlav k zemi. Mám podezření, že se za letu ulomilo motorové lože.... To už dnes nikdo nezjistí. Jen vím jistě: CAPa UŽ NIKDY VÍCE! Je to mé smolné letadlo.
Další kousek: akrobat Supersporter. Dal jsem do něj motor 20ccm ASP a vzhůru do oblak.
Je to miláček, létá moc hezky, ale při pomalém výkrutu spadne o pět metrů i při 125% výchylkách. No uvidíme, podíváme se na vyosení motoru......
Dalším strojem je Katana 50. Koupil jsem ji skoro novou, párkrát létanou.
Osadil jsem ji stand. servy a protože jsem se nechtěl trápil s nějakým starým motorem, koupil jsem do ní nový ASP 7,5. U těchto malých motorů to není taková rána. Vylétl jsem poprvé s velkým sebevědomím se 100% výchylkami. Dva okruhy a rychle přistát! Zmenšit výchylky 60% na křídla a 70% na výškovku a směrovku. No, i to je dost. Je to proklatě živé a obratné éro, při plném plynu stoupavé výkruty do nevidím. Asi po třtím letu se mi za letu otevřela kabina! No přistál jsem, ale do vysoké trávy a podvozek se vylomil. Žádná trága, hlavně že katana je vcelku. Takže kabinu raději přišroubovat (měl jsem to na lepenku), ta minuta práce navíc při přípravě se bohatě vyplatí. Tady ještě foto s kolegovým érem:
A ještě jeden exkluzivní kousek: FW 190 Dora. Rozpětí 2000cm, motor Magnum 15ccm. Měl jsem z ní velký strach a ukázalo, že oprávněný. Potřebuje dost dlouhou dráhu na rozjezd i na přistávání. Pokud ji přitáhnete brzy, jde po křídle, ale pokud ji necháte pořádně rozjet, odvděčí se krásným pozvolným startem. Ale jinak létá excelentně, ve vzduchu vypadá moc hezky. Je docela rychlá, ale díky dvoumetrovému rozpětí je na obloze hezky vidět a pokud létáte s expo tak jei dobře ovladatelná. Asi by chtěl trochu vyhnout dopředu podvozek v křídle, protože pokud nejdete na přistání úplně tip ťop, tak má snahu přepadnout na vrtuli. Chce to cvik a potom je to hezké polétání. Zatím je vcelku, no uvidíme.
stíhačka-305
(milos, 6. 12. 2007 19:14)