- Bellanca – čínský set, zakoupeno v březnu 2006, mé první letadlo, dopadlo tragicky, ve vzduchu pár minut. Koupil jsem jej u Pecka modelář, kam jsem zavítal spíše omylem. Toto letadlo mi bylo doporučeno po mém sdělení prodavači, že jsem úplný začátečník, že jsem neměl nikdy RC model letadla v ruce. Sestavení bylo celkem bez problémů, ale lety byly horší, ne-li nejhorší. No, myslím si, že Bellanca pro úplné začátečníky není. Navíc u ní začnou po pár pádech (pokud ještě drží pohromadě) být problémy s podvozkem – nedá se na něm přistávat, s těžištěm – prostor pro baterku je „divný“, baterka v něm nemá své stabilní místo, no a nakonec s uchycením, resp. Přilepením držáku motoru. První pád na čumák a motor je mimo. Takže i přes koupi jednoho náhradního trupu a jedněch křídel, opravdu nic moc pro rc blbce. Na druhou stranu náhradní trup i křídla jsou cenově únosná a hlavně všude dostupná, přestrojení trvá pár minut, takže můžete mít v podstatě Bellancu do smrti (Vaší). Ale serva tragédie, přijímač tragédie, regulátor tragédie. Snad „dobrý“ je jen čtyřkanál vysílač (ostatně co by se na něm mohlo pokazit), s kterým jsem létal i na dalších modelech a musím říci že bez problémů. Souběžně s Bellancou se mi dostal do ruky SKY LADY (můj odvážný kamarád mi jej na deset vteřin půjčil) a mohu říci, že Sky je opravdu velmi hodný a nezáludný větroň pro opravdové začátečníky. Po zkušenosti s tímto čínským setem jsem se rozhodl pro pomalý a hodný elektrovětroň.
2. Easy Star – stavebnice RC větroně od Multiplexu, bohužel jsem použil všechnu elektroniku z Bellancy, což se ukázalo jako hodně špatně. Výškové servo se občas zaseklo a podle toho také vypadaly lety a karamboly. Model je ale z pevného a odolného materiálu a je až neskutečné kolik vydržel „držkopádů“. Párkrát úplně odtržený čumák i s baterkami a elektronikou, stačil vteřiňák a lepicí páska a opět létal! Křídla vydrží i přímou ránu ze střemhlavého pádu. Tlačná vrtule s vzadu umístěným motorem byl skvělý nápad, takže jakékoliv poškození motoru nebo vrtule nepřichází v úvahu ani při kotrmelcích. Skvělý větroň pro pohodové polétání i pro začátečníky, ale stoprocentně ne s elektronikou z čínských setů!!!
- Minimag – toto letadlo jsem vyměnil za Zooma i s elektronikou v modelbazaru v Uhříněvsi. Toto letadlo od Multiplexu bylo komplet sestavené, jen jsem vložil opět přijímač z Bellancy a vzhůru. S ním jsem poprvé létal tak, jak jsem si to představoval. Jenže neměl řízená křidélka a po čase omrzí létat jen dokolečka bez sebemenších akrobatických prvků. A dávat do něj stříďák s novým réglem se mi nechtělo. Takže Minimaga jsem prodal (první letadlo, které jsem vůbec mohl prodat, protože bylo VCELKU!!).
- Space scooter – můj první akrobat, také od Multiplexu, koupen za super zvýhodněnou cenu. Kompletní stavebnice, jen sestavit, nabít a letět. S ním jsem si občas polétal, jen motor SPEED 400 je na toto letadlo slabý, a rovněž baterky osmičlánek 600MAh nestačí. Zvládal výkruty i přemet, ale jen ze začátku při plně nabité baterce. Bylo potřeba upravit chod křidélek (u tohoto modelu pouhé sestavení nestačí, dost se potom při ovládání nadřete a nedostanete z modelu to, co opravdu umí). Nicméně po třetím letu jsem při tvrdším přistání ulomil vrtuli, která se již v originále nedala sehnat. Žádná prodejna náhradní vrtuli neměla a nahradit díky odlišnému průměru hřídele nejde. Nastoupila improvizace a světe div se, s vrtulí 9x4 létal space lépe než s originálem. Ovšem s vrtulí připevněnou k držáku sklopné origo vrtule gumičkou. Ale fungovalo to docela dobře, ani se nehřál regulátor. Nicméně jsem na Výstavě HOBBY v Letňanech zakoupil letecký simulátor FMS (měl jsem to udělat jako první krok a ušetřil bych spoustu peněz a zklamání z rozbitých modelů). Skvělá věc! A po létání na simulátoru jsem usoudil, že je čas na pořádného motoráka se spalovákem (dosti odvaha!) Samozřejmě akrobata. Space scootra jsem odstrojil, resp. Jen motor, přijímač a regulátor a šel do světa. Za docela dobrý peníz, kupodivu vzhledem k pořizovací ceně.
5. Laser – tak konečně první pořádné letadlo! Rozpětí 1550 cm, motor MVVS 15ccm, klasická konstrukční stavba. Koupeno kompletně osazeno. Serva Hitec HS422, přijímač Futaba 119, baterky pětičlánek SANYO 1700 MAh. A protože se nedá létat s tímto modelem s vysílačem z Bellancy, koupil jsem si vysílač HITEC 4 Flash, i s baterkami. První seřízení motoru, motor běží jako hodinky, seřízení vysílače, trimů atd, ale do vzduchu jsem se neodvážil (silnější vítr). Tak zpátky s modelem do auta a domů. Další „vystoupení“ na „letišti“ v Roztokách se konalo asi o týden později. Lehký východní větřík, nastartovat a do vzduchu. To co předvádělo toto éro, se ani popsat nedá. Nicméně dostal jsem je ve zdraví na zem, jen při popojíždění s plně přitaženou výškovkou jsem o drn urazil kus výškovky. Prostě vysílač Hitec s mým přijímačem Futaba spolu moc nekomunikují. Proto jsem Lasera po opravě výškovky uložil do garáže k pozdějším letům (je to plnokrevný 3D akrobat) s tím, že si koupím zatím nějaké hodnější letadlo.
- Žralok – toto letadlo netuším jak se ofiko jmenuje ani z jaké je produkce, nicméně jsem jej zakoupil velkou náhodou u Plzně, a to s motorem MVVS 12,7 ccm, serva Hitec HS 422 + 2x Futaba + 1x standart. Rozpětí 1800cm, trup laminát, křídla klasická konstrukce, potažené. Z letadla jsem měl obrovskou radost, hned s ním na letiště, jenže: motor běží perfektně na půl plynu, po přidání otáčky okamžitě vyjedou a po vteřině spadnou. Takže poprosit kolegu, jenže i ten je na to krátký. V Hangáru1 v Letňanech mne poslali někam, ať si koupím jiný motor. A to se mi nechce. Po poradě s Vaňouchem kupuji přestavovací sadu karburátoru (nový karbec stojí 450,-Kč a to je moc), nainstaloval jsem, ještě jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet, protože jsem potřeboval použít přijímač do jiného skvělého letadla. Nicméně byl jsem se žralokem i na zimním polétání v Lipencích, že tam někoho požádám, ale jaké bylo mé překvapení, když jsem po natankování zjistil, že mám KO přijímačové baterky. Ale pořád je to nejhezčí letadlo z mé letky a moc se na něj těším.
- Start box – to sem sice nepatří, ale musel jsem si udělat nový startbox, protože byla ostuda žhavidla a startér a klíč na svíčky a tankovací pumpu a tak válet kolem letadla po zemi. Takže od tohoto okamžiku s novým modrým startboxem! Osazení: kanystr na 1l paliva, el. Tankovací pumpa, Pb baterka 12 V 2,1 Ah Panasonic, startér QModel extra, powerpanel Graupner, žhavící baterka s koncovkou 2V 11Ah, žhavící koncovka na startbox, tankovací hadice, klíč na svíčky, náhradní svíčky a samozřejmě nějaké nářadí.
- Arrow 25 – skvělé nové letadlo komplet osazeno bez přijímače a baterky. Po seřízení motoru MVVS 3,5 ccm hned do vzduchu. BOHUŽEL – VELMI zanedbána předletová kontrola, proto jsem odstartoval s obrácenými křidélky. Důsledky katastrofální, letadlo na odpis. Nálada – hodně mizerná, protože letadlo se mi moc líbilo. Po prostudování vraku (křídlům se kupodivu nic nestalo) jsem zjistil, že Hacker trochu přecenil umění pilotů, a trup v místě uchycení křídel je značně poddimenzován a bez jakéhokoliv vyztužení. Pokud při přistání nešetrně bouchnete o křídlo, křídlo se do trupu jednoduše vmáčkne a rozštípe jej. Po konzultaci s kolegou, který má Arrowa 40 a přečtení článků na internetu jsem zjistil, že všichni dodatečné výztuhy dělají. Kdo je neudělá, dopadne jako já. Nebo musí umět perfektně přistávat. No, s obrácenými křidélky na plný plyn to není žádná legrace.
- Větroň Mefisto – při prohlížení modelbazaru jsem narazil na skvělého větroně Mefisto. Osazení JUNIOR 2 ccm, serva Hitec HS 422 4x (ovládaná výškovka, plyn a 2x křidélka). Poprvé jsem použil přijímač Hitec Micro 555 s dvojitým směšováním. Baterka čtyřčlánek 700MAh. Rozpětí 2000cm. Nádherný model. Motor chodí skvěle, bohužel při prvním hodu kolegou jsem se železným zvykem startoval s plnou výškovkou a Mefisto to vzal hned po křídle k zemi. Naštěstí se mu nic nestalo, jen pár odřenin a hodina práce. Už je opraven a připraven k letu! Určitě to bude nádherné a rychlé letadlo! Kolega je také zjevně otráven z neúspěchu, těšil se na Mefistův let (chtěl jej sám koupit - byl jsem rychlejší), nedá se nic dělat, příště.....
A kolega se strojem na MVVS 2,5 ccm: tento model létá skvěle, velice hodný a poslušný! Jen kolegovi při dnešním létání ulétl po ztrátě kontroly. Ale vše dobře dopadlo, model sám „přistál“ do měkké oranice a nic se mu nestalo!! No jsem „rád“, že jsem ten den neměl smůlu jen já s Mefistem :-))
- Rapír 20 – zakoupen 12.12.2006: protože jsem měl všechnu elektroniku a motor z Arrowa, potřeboval jsem nějaký model, samozřejmě akrobat, do kterého bych všechno nacpal a mohl létat. Za 1.200,-Kč jsem koupil holý model Rapír 20, česká výroba, docela dobře vypadající. Osadit jej trvalo Tři dny, potom seřízení, (ještě jsem ušetřil jedno servo, protože Rapír má křidélka na jedno společné), a vzhůru na letiště. 15.12.2006 - důkladná předletová kontrola (po zkušenosti z Aroowa) a start. Skvělé letadlo, motor jak hodinky, docela dobře reaguje, výkruty ani přemet žádný problém. Takže přistání, natankování a znovu nahoru. Jen škoda, že už je taková zima. Ale nemrzne a to je důležité.
- 24.12.2006 – štědrodenní polétání s Mefistem, nádherné slunné počasí, trochu sice zimka (3st.C), ale nikde nikdo, pohoda. Mefisto po opravě, takže složit, natankovat a nastartovat. Trochu problém, motoru se nějak nechce, ještě ke všemu jsem si rozřízl prst o hranu vrtule. Po vstříknutí paliva do karburátoru se přece jen motor roztočil, takže seřídit, nechat zahřát a vzhůru. Hod z ruky s plným plynem se povedl, Mefisto jde nahoru za plynem docela svižně. Ubírám plyn, a zkouším vytrimovat rovný let. Mefisto se pořád klopí na pravé křídlo, takže trim křidýlek skoro na 30 %, trochu ubrat výškovce a je to. Mefisto letí krásně, poslušně reaguje na všechny povely a zdá se, že i motor nebude stávkovat. Ostré zatáčky zvládá levou zadní, kolmé stoupání taktéž. Jen se při prvním letu neodvažuji na přemet a výkrut. Ve výšce je díky svému dvoumetrovému rozpětí hezky vidět, odvažuji se tedy do výšky a poměrně i velké dálky. Asi po deseti minutách najednou zhasl motor (myslel jsem že došlo palivo), takže dalších deset minut termický let. Při přistání ve výšce asi dvou metrů jsem viděl že budu dlouhý, tak výškovka, mírně křidýlka a Mefito se zvednul o další dva metry a poslušně zatáčel. Tentokrát to bylo OK a bylo předvedeno přistání jako z učebnice. Tohle letadlo je opravdu velmi dobře ovladatelné, ale při plném plynu i proklatě rychlé. Takže velká spokojenost. Jen při dotankovávání jsme zjistil, že je v nádrži ještě asi ¼ paliva, tak nevím co se stalo…. Zřejmě bimbátko v nádrži visí po minulém karambolu v nějaké nestandardní poloze. Uvidíme…. Chce to i pořádnou podložku pod šroub vrtule, při druhém startu startérem se povolila. To už se mi ale nechtělo opravovat, takže vyčistit, složit a s pocitem vítězství vzhůru strojit stromeček! (Škoda že nemám foto, Miluška byla běhat a nezúčastnila se vyjímečně mé vítězné bitvy nad novým Mefistem!!).
Tak po kontrole nádrže Mefista jsem zjistil, že bimbátku nic není, ale jak je malinká nádrž, tak prostě hadička se neohne až na dno nádrže, ale bimbátko visí nad dnem. S tím asi bohužel nelze dělat nic, jen se smířit s tím, že budu přistávat s chcíplým motorem a v nádrži pořád 1/4 paliva. Ale je to větroň, takže žádná tragédie.
26.12.2006 – tak opět vánoční polétání s Mefistem, motor tentokrát po vstříknutí benzínu přímo do karbecu bez problému. Start hodem, a létání. Tentokrát jsem se odvážil na výkrut, jde do něj sice pomalu, ale zvládne bez ztráty výšky. Je to paráda. Na plný plyn je to pořádně rychlé éro, létal jsem takřka proti slunci, kde jsem ho vždy na chvíli s hrůzou ztrácel. Ale Mefisto je hodné letadlo…. Teplota 6 stupňů, mírný jihozápadní vítr (nahoře ale foukalo docela dost), ideální. Odvážil jsem se daleko i docela vysoko (mám kvalitní přijímač). Létání přes deset minut! Potom už mi to bylo divné, tak jsem vypnul motor a šel na přistání. Po přistání (přistání hrůza – byli na ploše nějací lidé, bál jsem se přistávat jim kolem hlavy) do pole jsem zjistil, že nádrž je téměř prázdná.
Po příjezdu domů jsem vyoperoval z Mefista přijímač a dal ho do žraloka, kterého musím tento týden dostat do vzduchu. Vše je připraveno, seřízeno i s vysílačem, jen ten motor… Uvidíme, jestli přestavovací sada karbecu pomohla. Chtělo by to možná teplejší svíčku a palivo s 5% nitro. To je ale poslední možnost kterou zkusím až jestli to nepoběží. Potom už jen nový motor (resp. Jiný, ne nový). Zítra ho v garáži nahodím!
27.12.2006 – tak jak jsem slíbil, tak jsem udělal. Nahodil jsem žraloka. Chytá na první otočení, půl plynu bez problému, na plný plyn opět otáčky na volnoběh. Jsem z toho na mrtvici, tak volám bývalému majiteli. Je docela hodný, snaží se se mnou problém vyřešit. Až teď mi ale řekl, že žralok rok a půl nelétal! A poradil mi takovou jednoduchou věc (jednoduché věci člověka prostě nenapadnou, dělá všechno možné, já už málem kupoval nový motor): abych zkusil připojit motor na nějakou externí nádrž, kterou jen přilepím na bok k modelu. Jednoduché = geniální. Neváhal jsem ani vteřinu, udělal jsem, a rychle do garáže. Natankoval jsem externí nádrž, připojil žhavení, natočil motor. Pět vteřin na ohřátí a vzhůru do otáček. Ani nebylo potřeba motor moc trápit, i na plný plyn běží jak hodiny. Tak. A můj čtyřicetidenní problém je po mnoha konzultacích a zkouškách a přestavování vyřešen. No, teď si říkám že jsem blbec, že to bylo jasné. Ale nenapadlo to nikoho. Každý říkal: MVVS – to je jasné že to zlobí…… a tak.
Takže mám zase o práci postaráno. Odřezat kryt motoru (je k modelu přidělán velice festově a zalakován), dám tam novou nádrž, nové hadičky. A půjde do vzduchu!!! Konečně!!!!
Tak jsem vyměnil nádrž…… bylo to dost drastické, fakt k tomu není žádný přístup. Vyrazil jsem zkusit motor do Roztok (v garáži se to dělat nedá, 3 minuty plný plyn a není vidět na metr), a pořád to neběží jak má! Udělám dne ještě nějaké úpravy a zítra to jdu zkusit doTrněného újezda.
30.12.2006 – udělal jsem si opožděného ježíška, koupil jsem si Eclipse 7, je to krasavec, manuál jako kniha, je to trochu rozdíl oproti Flashi, ale hlavně má dvojité výchylky, takže pohoda…..
31.12.2006- tak proběhl test žraloka na „letišti“ v Trněném újezdu(ě?). Vypálil jsem tři nádrže, z toho dvě externí opět na boku přilepené lepící páskou, všechny možné i nemožné varianty seřízení a motor opět nedrží otáčky na plný plyn. Tak teď budu řešit co s tím. Žralok se mi líbí, bude to nádherné létání s ním, takže asi vyoperovat motor, motor komplet rozebrat a vyčistit. Nebo tam přehodit patnáctku z Lasera a tuto 12,7 dát potom do Lasera. Nebo prodat a motor věnovat k Novému roku? Nebo odstrojit a prodat? Nevím nevím. Vyndám z něj přijímač, dám jej do Lasera a budu chvíli létat s Laserem a potom se rozhodnu. Přeji všem modelářům krásný a úspěšný nový rok a hodněúspěšných letů (plaveb, jízd).
5.1.2007 – tak letos se ještě létat nedalo, fouká docela silný vítr, do toho občas zaprší. Ale: vyndal jsem jsem „neseřiditelný“ motor ze žraloka včetně celé palivové soustavy a vše jsem dal nové. Tak čekám na příhodné počasí abych motor zaběhl a pevně doufám, že už bude vše v pořádku (no jinak to asi ani být nemůže, když je vše nové)
No a ještě jsem si udělal jednu velkou radost, ale té musím věnovat zvláštní odkaz moje stíhačka F 104. Jinak je to tohle:
Komentáře
Přehled komentářů
muže mi někdo poradit zda se tento druh gumy dělí ještě na gramáže a která je tedy kvalitnější.díky za rady.
Pro Lukáše
(Leoš, 28. 2. 2010 9:30)Hezký den, chtěl jste nějaká fota Arrowa..... Bohužel musím zklamat, ale nemám foto ani jedno, protože před prvním letem jsem jej nenafotil a k záletu jsem vylétl s obrácenými křidélky. No a potom už nebylo co fotit....
Arrow 25
(Lukáš, 1. 2. 2010 21:16)
Ještě si dovolím reagovat na komentář jednoho modeláře,týká se ochoty modelářů, člověk je rád za každého nového pečlivého modeláře,a strašně rád by mu poradil,ale není to jednoduché,když bydlí daleko, a nebo když člověk přijde utahaný z práce,tak nemá moc náladu někomu něco přesně popisovat do e-mailu. Njelepší je sehnat si nějakého modeláře z okolí. začínal jsem v 15letech, tet je mi 22let. Bydlím kousek od čáslavi v malé vesničce.a za celou svou modelářskou praxi jsem se nesetkal stím že by mi někdo nebyl ochoten poradit. Vždy se modeláři snažili přijít na kloub problému se kterým jsem je seznámil. Aře těch problémů bylo, moje otázky nebrali konce.Ale tet už to je celkem v poho :)
Majiteli těchto stránek se klaním,je chválihodné co dělá ve svém volném čase a že propaguje tento nádherný modelářský sport :) Lukáš
Arrow 25
(Lukáš, 1. 2. 2010 21:09)Dobrý den, mohl by jste mi zaslat nějaké foto modelu arrow 25 stím černým resonančním výfukem? měl jsme již dva arrovy 25,ale oba s krátkým výfukem a oba s motory asp 4,1ccm. tet jej možná koupím opět,al chci tam dát brněnskou MVVS 3,5ccm stím černým resonančním výfukem jaký jste tam měl Vy. Tento model je pro mne srdeční záležitost, ale první jsem rozbil na rušení a ten druhý jsem koupil v létě 2009. stavebnice byla poslední co se dala na internetu sehnat v modelářských obchodech,a byla hrozná,špinavá,pochroumané křídlo,postavil jsem jej,ale byla to katastrofa! tet snad koupím již sestavený ale v perfektním stavu bez osazení. Tento stroj se výrobci opravdu povedl,ale je škoda že kvalitních českých modelů je minimum,skoro žádný,nebo o nich nevím. Prosím o zaslání fotek na pppilottt@centrum.cz
Začátečník
(Marcel, 27. 8. 2008 0:19)Chtěl bych si pořídit elektru Cessna 182 s rozpětím 1120 mm.Je to set,něco jako Bellanca.Mám něco nalétáno na simulátoru,ale éro jsem ještě v reálu neřídil.Doufám,že je to dobrá volba,případně poraďte prosím.Kolega modelář je názoru,že ideál pro začátečníka je větroň s motorem,třeba Easy star nebo Glider.Určitě má pravdu,ale mě se líbí spíš motoráky.marcelralis@seznam.cz
Mirny nesouhlas
(Adam, 2. 12. 2007 20:37)
Zdravim,
dovoluji si jen z vlastni zkusenosti nesouhlasit s hodnocenim Belanky....mam to samy a bez problemu.Tak letu zdar.
prosim o radu no spiš o rady
(bedřich, 17. 10. 2007 19:29)laplo me litani ale nigdy sem to nedelal ale nejak se zacit musi vibral sem si typ modelu od fa.parkzone rc set pro zacinajici letadlo na baterky potreboval bych poradit ohledne letani nebo doporucte nejakou literaturu vas pribech ok. aspon se toho nebudu tolik bat ba sem ztoho celkem nadseny model kteri chci koupit super decathlon rtf nebo super cup rtf na netu pres astra spol.sro muj mejl bedrichstefek@seznam.cz ahoj
Easystar
(HonzaDavidek@seznam.cz, 16. 8. 2007 12:24)ahoj taky jsem si rad precetl tvuj pribehj a je skvelej krome tech par karambolu. s easy uz mam naletano cca 2hodiny. a kazde pristani se mi povedlo havaroval jsem 2x a to kvuli ztrate signalu 1. moc blizko u elekt. veze a za 2 jsem letel nad prikopem kde byli polozeny elekt. kabely a ztahlo mi to letadlo na zem a bum. letadlu nic je jako novy. lita skvele. mam upravenou smerovku tak zvlada i silny vitr. pred vanoci uvazuji o spal. letadlu canary nebo muj oblibenec TRAINER 60. s motorem ASP 15ccm
Space scooter
(Raf, 6. 3. 2007 18:52)dobrý den lítám se space scootrem a potřeboval bych sehnat český návod. jestli ho nekdo máte napiste mi na e-mail: borec48@seznam.cz Díky
rada zkušeného borce
(T. Vagner, 26. 2. 2007 16:25)Zdravím Vás i já přivítal soupis a hlavně popis letadel. Začínám - a nevím co a jak. Bohužel se setkávám jen s malou ochotou podělit se o radu. Takto jsem si koupil své 1. letadlo - RC set Focke W.190. Bohuzel jsem ho ani nedostal do vzduchu. 3 pokusy nic, 4 dobiti kontrola a převážení a po 20m nestoupal a prásk. Bohužel odešla i elektronika atd. Proto koukam po Space Scooteru. Myslíte, že to je dobrá volba? Mám chatu na kopci, tudíž se nevyvaruji menšímu větru. Díky....
Skvělééé
(M.Vanžura -vanzura@centrum.cz, 4. 2. 2007 22:08)
Sem velice rád a vděčný,že tu píšete své zkušenosti.
Chystám se na Sky Lady a dověděl se od Vás hodně praktických rad.
Ještě musím sehnat nějaké to letadélko za přijatelný peníz a vyrazím do polí a luk bez vysokého napětí :)
Mějte se a budu se zájmem čekat na Váš další "letový" záznám.
Se zájmem
(J. Zamazal, 29. 1. 2007 15:57)jsem si přečetl tento "palubní deník".Přišel mi moc vhod, chystám se na letadélka, je mi 48, pořídil jsem si Easy Star od multiplexu a chystám se na svůj první let. A zdaleka mi není vše jasné, o čem co je a tak se snažím nasbírat co nejvíce teorie. Moc mi to pomohlo a se zájmem jsem si vše přečetl. Díky !!
letecka guma tan 3.2x1mm
(mirek, 11. 7. 2015 8:59)